Projekt – Östersunds IK

Projektbeskrivning
Projektet omfattade helhetsansvar för klubbens kommunikation och marknadsföring, från grafisk profil och innehållsproduktion till webb och sociala medier. Jag satte upp interna och externa hemsidor, ansvarade för videoredigering, annonsering, mailutskick samt biljettsystemet Tickster. Arbetet inkluderade även system som Sportality, SportAdmin och DataTalks, uppföljning och kundkontakter.
Exempel på marknadsföring av match
I början av veckan lägger jag ut information om matchen som inlägg, story och mailutskick. Sammanhängande design och tydligt budskap.

Närmare match, beroende på biljettläget, lägger jag ut material som tydligt visar hur läget ser ut. Folk drar generellt folk så detta görs för att öka intresset ännu mer och få folk att köpa biljetter.

På matchdag är det tydliga budskap om att matchen är ikväll och att man direkt vill skicka folk till att köpa biljetter. I mailutskicket är det en enda stor bild som leder till biljettsidan.

Exempel på hur uppdateringar på Instagram Story kan se ut under och efter match. Efter match läggs fokus direkt på köp till nästa match och att använda sig av “segerlyckan” för att öka köpkraften.

Exempel på broschyr/katalog